Rik ondernemer

Vertel ons eens wat over jezelf? Wie ben je? Wat drijft je in het leven en in het ondernemen?

Ik ben Rik, ondernemer met een achtergrond in techniek, e-commerce en finance. Ik ben van nature vrij praktisch ingesteld: dingen begrijpen, verbeteren en daarna gewoon doen. In ondernemen word ik vooral gedreven door bouwen aan iets dat blijft staan. Niet alleen omzet of groei om de groei, maar een organisatie, systemen en mensen die steeds zelfstandiger en sterker worden.

Ik hou van techniek, maar ook van de menselijke kant van ondernemen: goede mensen om je heen verzamelen, verantwoordelijkheid geven en samen stappen maken. Dat is soms uitdagend, maar juist daar zit voor mij veel voldoening.

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar het bedrijf? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dit? Wat zijn de toekomstplannen?

Zakelijk ben ik actief in e-commerce, techniek en organisatieontwikkeling. De afgelopen jaren heb ik meegebouwd aan een internationaal online platform.

De uitdaging zit daar vooral in schaalbaarheid: veel data, veel landen, veel processen en toch proberen de klant zo eenvoudig mogelijk te helpen. De toekomst zit voor mij vooral in verder professionaliseren, internationaliseren en minder afhankelijk worden van enkele personen. Een bedrijf moet niet alleen groter worden, maar ook robuuster.

Waarom ben je aangesloten bij de community van Atmosfeer Driving Experience?

Voor mij is Atmosfeer vooral interessant omdat het niet alleen om auto’s gaat, maar ook om het gedachtegoed daarachter: autogeluk delen. Zeker in combinatie met goede doelen spreekt me dat aan.

Ik zie het niet als zakelijke promotie, maar als iets persoonlijks: even uit de dagelijkse operatie stappen en bezig te zijn met dingen die me echt interesseren.

Op welke wijze en welke sportauto’s hebben een rol gespeeld in jouw leven?

Mijn relatie met autorijden is vrij nuchter. Ik ben niet iemand die zomaar uren gaat rijden om het rijden, maar bijzondere auto’s hebben me altijd gefascineerd. Zeker vanuit mijn technische achtergrond vind ik het interessant wanneer een auto als totaalpakket klopt: techniek, ontwerp, balans en gevoel.

Wat is jouw favoriete Sterspeler van Atmosfeer en waarom?

Ik denk dat mijn favoriete Sterspeler de Porsche 911 R zou zijn. Juist omdat die auto het meest puur is. Geen auto die alleen om prestaties draait, maar vooral om gevoel, balans en betrokkenheid.

Ik heb er nog niet zelf in gereden, dus misschien is dat ook precies waarom hij zo blijft hangen: het is zo’n auto waarvan je hoopt dat hij in het echt net zo bijzonder voelt als hij op papier en in je hoofd is.

Als in de garage één sportauto mocht staan en zonder budgetbeperking: welke zou dit zijn?

Dat is een hele lastige vraag. Een jongere versie van mij zou meer richting ‘Aston Martin’ trekken, de klassieke James Bond richting. Maar de laatste tijd trekt Porsche me wel wat meer en spreekt een ‘Carrera GT’ of dan is de ‘zonder budgetbeperking’ wel een ‘Singer 911’ (Porsche 911 Carrera Cabriolet Reimagined by Singer).

Word partner

Meedoen in ons netwerk van gelijkgestemden kan al vanaf € 1.950,- per seizoen. Bijna de helft van deze bijdrage wordt besteed aan de rij-ervaring. 30% besteden we aan charitatieve activiteiten en het restant zetten we in voor het B2B programma.

Wil je ook autogeluk ervaren en delen en deelnemen in een interessant netwerk? Neem contact op met Michel.

Neem contact op