Creative Family

Vertel ons eens wat over jezelf? Wie ben je? Wat drijft je in het leven en in het ondernemen?

Alt-Willem Spenkelink
Geboren en opgegroeid in een klein ‘boeren’ dorpje in de Achterhoek. En daarmee wil ik de Achterhoek zeker niets te kort doen, want dat blijft altijd als m’n ‘thuis’ voelen. Met een vader als ondernemer en moeder die werkte stond werken, samen met sporten, redelijk centraal in ons gezin. In m’n studietijd ben ik verkast naar ‘t prachtige Brabantse land voor een studie Communicatie.. Aanvullend met een studie Management & Consumer Behavior in Amerika. Ondanks banen bij bureaus in Utrecht en Rotterdam ben ik in Brabant blijven wonen, waar ik inmiddels nog steeds met m’n vriendin, dochter en zoon op komst woonachtig ben. Zo kwam ik ook in contact met Stefan. Vanuit daar ben ik begonnen bij Scheepens en al redelijk snel ingestapt als ondernemer. Om zo samen Scheepens verder uit te bouwen, samen meerdere nieuwe labels op te richten, overnames te doen en meer. Wat mij daarin drijft? Voor mij is ondernemen het samen doen. Met Stefan, maar ook zeker met andere collega’s. Onze meest waardevolle asset. Er is niets mooier dan een team bouwen en aanstormend talent te coachen en te zien groeien. Eerlijk op de inhoud. Zeggen zoals het echt is. Afspraak is afspraak. Altijd. En natuurlijk wel warm op de vorm. Het liefst met een vleugje humor, want voor een flauwe grap pak ik graag een gele kaart.

Stefan van Hulten
Toen ik ongeveer 2 jaar jong was, vond de laatste autoloze zondag plaats: in 1974 om precies te zijn. Het was oliecrisis, vanwege een oorlog tussen Israël en de omliggende landen. What’s new zou je zeggen. Ben geen totale auto-passionato, maar wel liefhebber. Ik kijk om als ik iets moois zie, en wil weten wat het is. Met klanten als AUTOTRON Exclusive (waar we positionering en design voor gedaan hebben) en Van Mossel kun je ook bijna niet anders. In 1997 ben ik bij Scheepens gestart en al snel kreeg ik zowel de gelegenheid om aandelen in het reclamebureau te kopen als Van Mossel als klant. Inmiddels staat er een Creative Family van marketing- & communicatieprofessionals met meerdere labels en ruim 100 medewerkers. Privé rijd ik graag in een auto waar mijn gezin in mee kan, en ik zoek al even iets erbij voor mezelf. Dat wordt een Aston Martin of een Porsche. Porsche ook door de iconische advertenties, zoals die met de kopregel ‘Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsibushi?’. En de Aston Martin vanwege James Bond. Niks menselijks is de ondernemende communicatiewetenschapper vreemd, zo blijkt.

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar het bedrijf? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dit? Wat zijn de toekomstplannen?

Wij (Stefan van Hulten & Alt-Willem Spenkelink) zijn eigenaren van The Creative Family. Een groep bureaus die dag in dag uit werken aan de mooiste merken en prachtige projecten binnen het volledige speelveld van communicatie. Van strategie- en conceptontwikkeling tot design, van videografie tot online marketing en van mediastrategie tot social content. Twee elementen staan centraal bij de bureaus die Creative Family rijk is: creativiteit (c) en het familiegevoel (f)

Binnen de groep is Scheepens | Your Creative Agency, het vlaggenschip. Sinds 1973 heeft dit bureau veel ontwikkelingen mee- en doorgemaakt. Onze eigen krachten en talenten zijn al die jaren de basis geweest voor onze koers. We doen nog steeds de dingen waar we goed in zijn en voegen daarmee waarde toe. Die aanpak heeft ons gemaakt tot wie we nu zijn. Geen reclamebureau, geen mediabureau, geen communicatiebureau en geen campagnebureau. We zijn het allemáál. En willen dat nog heel lang blijven.

Waarom ben je aangesloten bij de community van Atmosfeer Driving Experience?

Brabanders, ondernemen & auto’s. Dat klonk ons meteen als muziek in de oren. Zeker als we hiermee ook nog eens goede doelen steunen. Geluk delen. Er is toch niets mooier dan dat?

Op welke wijze en welke (sport)auto’s hebben een rol gespeeld in jouw leven?

Alt
Vanaf kinds af aan heb ik iets met ‘merken’. Dat begon met een coca cola verzameling en miniatuurauto’s. Sindsdien ben ik verknocht aan merken en design. Zelf ben ik opgegroeid in een ‘Mercedes familie’. Maar al snel mocht ik meerijden in een BMW 850 CSI, zo’n versie met de ‘Bassie en Adriaan’ koplampen. Ik denk dat ik daardoor verknocht ben geraakt aan auto’s. En sindsdien heb ik het voorrecht gehad om meerdere rally’s te mogen rijden, waardoor mijn passie alleen maar verder is uitgegroeid.

Stefan
Mijn deux-chevaux van 750 gulden was eigenlijk wel een exemplarische automotive-aankoop: heb er het langst over getwijfeld en het kortst van genoten. Inmiddels beslis ik wat sneller en geniet ik wat langer. De Lancia Delta 1.6 HPE was een tank, de Model X met vleugeldeuren een vliegtuig, in de tussenliggende jaren ben ik vreemd gegaan in diverse landen en bij diverse merken. En dat blijf ik lekker doen.

Wat is jouw favoriete Sterspeler van Atmosfeer en waarom?

Alt
Dat is écht heel moeilijk. Ook met welke bril ik ernaar kijk. Mijn eerste reactie is dan toch de 911R. Vanwege het merk; Porsche. Duits. Een 911. De sportauto onder de sportauto’s. Maar mag ik mijn keuze maken zodra ik ze in ‘t echt heb gezien :-)?

Stefan
Ben het zoals zo vaak eens met Alt: de Porsche it is.

Indien in de garage één sportauto mocht staan en zonder budgetbeperking: welke zou dit zijn?

Alt
Dan moet ik toch kiezen uit het lijstje op m’n mobiel. En dan blijven er drie over waaruit het heel moeilijk kiezen is: Een Ferrari Enzo. De Bentley Continental GT Convertible W12 (liter). I know. Veel liefhebbers houden niet van een GT vanwege ‘t lijnenspel. Maar deze auto, in ‘t donkergroen met de details van de ‘12’ in het rooster. De twee ronde en iconische koplampen. De stoffen kap. De drie metertjes in ‘t midden. Wauw. Maar toch, denk ik dat ik dan ga voor de Aston Martin DBS Superleggera. Stijlvol. Je kan ermee toeren. En tegelijkertijd super snel met z’n 725 PK.

Stefan
Een klassieke Aston Martin die het wel altijd doet. En dan rondrijden in de UK of in de bergen van de ene bed and breakfast naar de andere. Want een auto in de garage hebben is één ding, je moet er wel wat mee doen. Graag ontvangen we daarnaast maximaal 6 foto’s die aansluiten bij bovenstaande vragen en antwoorden die we mogen plaatsen op onze website. Indien nog niet gedaan ontvangen we eveneens graag een logo van jullie organisatie. Idealiter in een .svg formaat.