De Wind Consultancy

Vertel ons eens wat over jezelf? Wie ben je? Wat drijft je in het leven en in het ondernemen?

Ik ben Marc de Wind, 61 jaar, geboren in Nijmegen, in 1985 verhuisd naar Eindhoven voor studie en sinds 1996 woonachtig in Nuenen.

Vader van 3 kinderen van 27 (Jelle), 26 (Nienke) en 26 (Björn), gescheiden sinds 2016, relatie met Lidia die woont in Vic, Spanje waar ik dus ook regelmatig ben.

Verwoed autoliefhebber, geen voorkeur voor merk, ieder merk heeft leuke auto’s vind ik.

Ik had tot begin 2025 8 auto’s maar heb dat inmiddels teruggebracht tot 5 waar mijn kinderen ook mee rijden.

Ik was in 2016 betrokken bij de verkoop van Punch Powertrain en heb toen met het deel van het geld mijn 3 droomauto’s gekocht (zie 1e foto):

  • BMW M3 30 jahre
  • Audi RS6
  • Ferrari F430 spider

Een andere auto die ik nooit meer wegdoe is een Mini GP 2006 (zie 2e foto). Het was de testauto van Punch Powertrain en er lag dus een CVT in. In 2019 heb ik er de handbak weer ingezet en sindsdien is het wellicht de leukst rijdende auto!

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar het bedrijf? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dit? Wat zijn de toekomstplannen?

Ik ben al 36 jaar met het verbeteren van fabrieken bezig (zie mijn website www.dewindconsultancy.com) en doe dat mens gericht dus ik begin altijd met het vormen van leuke teams op

de shopfloor. In die 36 jaar heb ik dat in diverse rollen gedaan van engineer, Operations Manager, C.O.O. en de laatste 6 jaar weer als consultant/coach. Momenteel heb ik een geweldig mooi project bij NTS in Drachten. Ik blijf iedere keer genieten van wat er loskomt als je mensen op een positieve manier bij elkaar zet en helpt.

Het bedrijf heet De Wind & Co en bestaat uit mijzelf maar daar omheen een schil van 6-8 zelfstandigen die elkaar regelmatig inzetten op elkaars sterkte.

Waarom ben je aangesloten bij de community van Atmosfeer Driving Experience?

De combinatie van een leuk netwerk, iets doen voor anderen en genieten van mooie auto’s is voor mij perfect.

Op welke wijze en welke (sport)auto’s hebben een rol gespeeld in jouw leven?

De 3 bovengenoemde auto’s die ik tegelijk kocht in 2016 hebben een grote rol gespeeld in mijn leven en ik kijk daar nog steeds ontzettend graag op terug.

De Audi RS6 heb ik nog steeds (inmiddels 310.000 km en helemaal teruggebracht in nieuwstaat), De BMW M3 30 jahre heb ik vorig jaar ingeruild voor een nieuwe M3 Touring en de Ferrari

heb ik terug verkocht aan de Ferrari-dealer omdat ik er te weinig in reed en teveel problemen mee had. De F430 is wel mijn allermooiste rijervaring, had ik niet willen missen.

Wat is jouw favoriete Sterspeler van Atmosfeer en waarom?

Ik vind beide Ferrari’s gaaf maar wil ook heel graag in de Porsche rijden, heb ik nog geen ervaring mee.

Als in de garage één sportauto mocht staan en zonder budgetbeperking: welke zou dit zijn?

Ik heb in 2018 een Ferrari 812 samengesteld en besteld maar later weer afbesteld maar die zou ik alsnog kopen dan.

Word partner

Meedoen in ons netwerk van gelijkgestemden kan al vanaf € 1.950,- per seizoen. Bijna de helft van deze bijdrage wordt besteed aan de rij-ervaring. 30% besteden we aan charitatieve activiteiten en het restant zetten we in voor het B2B programma.

Wil je ook autogeluk ervaren en delen en deelnemen in een interessant netwerk? Neem contact op met Michel.

Neem contact op