Raaker

Vertel ons eens wat over jezelf? Wie ben je? Wat drijft je in het leven en in het ondernemen?

Rob de Groot, 39 jaar oud, getrouwd met Anne en papa van Raf (6) en Mex (4). Ik hou van buiten zijn, vakanties, motorrijden, koken, sporten en mooie herinneringen maken met mijn gezin.

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar het bedrijf? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dit? Wat zijn de toekomstplannen?

Marketing is mijn vakgebied. Kennis delen m’n hobby. In 2004 gestart met online marketing en sinds 2018 een volledige focus op de meest effectieve en duurzame vorm van marketing: mond-tot-mondreclame. RAAKER is een strategisch marketingbureau dat merken laat groeien door samen te werken aan meetbaar meer mond-tot-mondreclame. Om de uitvoering van die marketing slimmer en anders te organiseren heb ik BRIGHTN opgericht. De kennis en expertise van een bureau tegen de kosten van een collega. Wij zijn er voor marketeers die zich continu willen ontwikkelen of ondernemers die hun marketing slimmer willen organiseren door meer zelf te doen.

Ik ben nieuwsgierig naar de kansen die (generatieve) AI ons gaat bieden, daarom delen we onze kennis via trainingen / workshops en begeleiden we steeds vaker teams in deze transitie. Onze focus ligt daarbij op de kansen op het gebied van marketing, communicatie en sales.

Mijn visie op marketing deel ik op tal van manieren. Via verschillende socials, op events of in-company. En, in 2024 verschijnt mijn eerste boek.

Toekomstplannen
Allereerst dus lancering van mijn boek, gepland voor dit najaar. Ik wil vooral blijven doen wat ik leuk vind, en dat lukt me nog iedere dag. Met BRIGHTN willen we doorgroeien tot we een club van 75-100 marketeers continu mogen opleiden. Teller staat op 40 dus we zijn aardig op weg. Met RAAKER heb ik geen harde doelen, ik bevind me in de luxe positie dat ik alleen de projecten en opdrachten uitvoer voor klanten waar ik een goede klik mee heb. Dat doen we met een klein team aangevuld met freelancers en dat bevalt me uitstekend. Uiteraard wil ik mijn afhankelijkheid wel wat verlagen, hoe precies ga ik na lancering van mijn boek eens rustig overdenken.

Waarom ben je aangesloten bij de community van Atmosfeer Driving Experience?

Tsja, je bent autogek of niet. Al van jongs af aan fascineert alles mij waar benzine in gaat. Ons pa vraagt nog steeds wanneer nou die Ferrari op de stoep staat. Die droom heb ik misschien nog wel, maar het is geen doel op zich. Ja, zou graag later ooit eens een mooie klassieke Porsche 911 op de stoep hebben staan maar op dit moment investeer ik mijn tijd (en geld) liever in andere zaken. Michel en ik hadden redelijk wat dezelfde connecties dat we beiden vanuit verschillende hoeken het advies kregen eens kennis te maken, en van het een komt het ander.

Op welke wijze en welke (sport)auto’s hebben een rol gespeeld in jouw leven?

Een mooie auto vind ik belangrijk. Ben nu sinds kort volledig elektrisch gaan rijden, en dat was toch wel een dingetje. Eerlijk is eerlijk, heb een goed uitgevoerde e-tron S aangeschaft en die bevalt eigenlijk gewoon echt heel goed. Deels natuurlijk aangeschaft vanwege financieel voordeel, want zo’n SQ5 slurpt toch veel benzine op jaarbasis maar deels zeker ook als voorbeeld richting de kinderen en hun toekomst. Vind, omdat we het kunnen, dat we daar ons steentje aan bij moeten dragen.

Wat is jouw favoriete Sterspeler van Atmosfeer en waarom?

Een Ferrari hoort rood te zijn, dus die 458 valt af. De Berlinetta is een prachtige auto, maar onbereikbaar. Dus, zoals je hierboven al had gelezen, ga ik voor de 911.

Indien in de garage één sportauto mocht staan en zonder budgetbeperking: welke zou dit zijn?

Zonder budgetbeperking? Oef.. Een Ford Mustang Fastback Eleanor als muscle-car is en blijft een droom, een rode Testarossa blijf ik ook echt geweldig vinden, een RS6 blijft stiekem ook een ‘guilty pleasure’ maar als er écht geen beperking zou zijn ga ik toch voor een originele F40. Schrale troost: de LEGO versie heb ik in de kast staan 😉

Word partner

Meedoen in ons netwerk van gelijkgestemden kan al vanaf € 1.950,- per seizoen. Bijna de helft van deze bijdrage wordt besteed aan de rij-ervaring. 30% besteden we aan charitatieve activiteiten en het restant zetten we in voor het B2B programma.

Wil je ook autogeluk ervaren en delen en deelnemen in een interessant netwerk? Neem contact op met Michel.

Neem contact op