Typisch Tom

Vertel ons eens wat over jezelf? Wie ben je? Wat drijft je in het leven en in het ondernemen?

Na 17 jaar als communicatieadviseur, woordvoerder en PR-manager bij BOVAG, ben ik sinds begin 2022 actief als zelfstandig adviseur onder de naam Typisch Tom. Samen met mijn vrouw Eugénie en twee kinderen Teun en Nina woon ik in het pittoreske Ool in de buurt van Roermond. Na 20 jaar in de Randstad is dit echt weer thuiskomen, dichtbij familie, vrienden en alles wat vertrouwd voelt.

We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar het bedrijf? Wat doen jullie? Hoe doen jullie dit? Wat zijn de toekomstplannen?

Met Typisch Tom focus ik me op communicatie- en PR-advies in voornamelijk de automotive-, recreatie- en sportsector. Ik ben de pers-chef van de World Padel Tour in Amsterdam, maar ook de PR Manager van ‘s werelds grootste autoverhuurder Enterprise en adviseur van een woningcorporatie in Limburg. En nog veel meer, heel divers in elk geval en van alle markten thuis!

Waarom ben je aangesloten bij de community van Atmosfeer Driving Experience?

Michel ken ik al heel lang en wij delen de passie voor mooie auto’s. Hoewel ik een voorkeur heb voor klassiekers boven het moderne spul. Samen met Michel en Dennis heb ik Atmosfeer Driving Experience publicitair in de markt mogen zetten en dat is volgens mij aardig gelukt. Wie weet zijn er nog meer ambassadeurs in deze community die ik kan helpen om zichzelf in de media te profileren.

Op welke wijze en welke (sport)auto’s hebben een rol gespeeld in jouw leven?

Als klein kind verzamelde ik samen met mijn vader Ferrari-schaalmodellen en die hebben we nog steeds. Hij nam mij vroeger ook mee naar rally’s, waar ik voor het eerst groep-B kanonnen zag, zoals de Ford RS200. Mijn vrouw was 10 jaar lang de event manager bij Porsche Nederland, terwijl ikzelf bij BOVAG werkte en daar ook verantwoordelijk was voor sponsorships. Onder andere in de auto- en motorsport uiteraard. Na een Race Experience bij Michael Bleekemolen op Zandvoort wist ik zeker dat ik voor mijn 30e een Porsche wilde hebben. En zo geschiedde: een handgeschakelde 986 Boxster S en daarna een 987 S. Sinds tien jaar ben ik in het bezit van de laatste luchtgekoelde 911, een volledig originele 993 Carrera 2. Die staat echter meer in de stalling en in schorsing dan mij lief is.

Wat is jouw favoriete Sterspeler van Atmosfeer en waarom?

Zonder twijfel de 911R. De Ferrari’s vind ik iets te uitbundig en intussen ben ik al jaren een echte Porsche-adept. De 911 mag dan wel de Golf onder sportwagens zijn, alleen een echte kenner weet dat de R iets heel speciaals is.

Indien in de garage één sportauto mocht staan en zonder budgetbeperking: welke zou dit zijn?

Ik heb een voorkeur voor het oude spul en dan met name uit mijn eigen jeugd. Ik zou dolgraag een Groep-B rallykanon willen hebben: de Lancia Delta Integrale HF staat bovenaan de lijst, samen met de Audi quattro. Tegen een Porsche Carrera GT, een klassieke Mercedes SL Gullwing of een Honda NSX (mede ontwikkeld door Ayrton Senna) zeg ik ook geen nee.